WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU DETEKTYWISTYCZNEGO
OFERTA
WYPOŻYCZALNIA
SKLEP
USŁUGI
KONTAKT
Jak wypożyczyć?
Formularz Wypożyczenia
Płatność Bitcoin
Umowa najmu
Przesyłki
Regulamin
Opłaty dodatkowe
Wynajem na próbę
Polecenia
Regulamin
REGULAMIN WYPOŻYCZALNI Specteam 1. Definicje. * Sprzęt/Zestaw - wszelkie wypożyczane przez Specteam urządzenia, baterie, złącza, przewody, opakowania, elementy mocujące, elementy zasilające itp. * Umowa - dokument potwierdzający zawarcie umowy między Klientem a Specteam chyba że umowę zawarto w inny sposób. * Klient/Najemca - osoba, która zawarła/podpisała umowę najmu z Specteam. * Wynajem/Wypożyczenie - przekazanie na czas określony w Umowie Zestawu należącego do Specteam dla Klienta. * Akcja - moment (dzień) w którym Sprzęt zostanie włączony w celu jego właściwego użycia. * Sankcja Karna - dodatkowa opłata zastosowana w przypadku niestosowania się do zasad Wynajmu lub błędnego obchodzenia się ze Sprzętem. * Prototypy - urządzenia tworzone na zamówienie o zastosowaniach specjalnych lub o dowolnych modyfikacjach. 2. Zasady ogólne. * Znajomość regulaminu jest obowiązkowa. * Specteam nie pokrywa kosztów operacyjnych: przesyłek pocztowych, transportu osób i mienia, lokacji, amortyzacji itp. * Nieznajomość wszelkich instrukcji, opisów i ogólnie zasad działania Sprzętu jest zabroniona. Przed uruchomieniem dowolnego Zestawu należy obowiązkowo zapoznać się z instrukcją obsługi dołączoną w postaci wydruku bądź odnaleźć ją na stronach Specteam.pl. Jeśli użytkownik nie odnajdzie instrukcji a mimo to uruchomi urządzenie i narazi je na uszkodzenia lub spowoduje jego nieprawidłową pracę wówczas traci możliwość do wszczęcia postępowania reklamacyjnego (pieniądze za najem/zakup nie zostaną zwrócone). * Nieznajomość treści niniejszego regulaminu nie chroni przed stosowaniem Sankcji Karnych i od odpowiedzialności (najem, zakup) opisanej w regulaminie. 3. Odpowiedzialność. * Klienta zobowiązuje się używać Sprzętu zgodnie z prawem. * Nie wolno podsłuchiwać ani podglądać osób bez ich wiedzy. * Specteam nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Klienta na skutek błędnego lub niezgodnego z prawem użytkowania Sprzętu. * Specteam nie odpowiada za straty poniesione przez Klienta w przypadku awarii sprzętu. * Specteam nie ponosi odpowiedzialności za błędy poczty/kuriera lecz w przypadku jeśli sprzęt nie zostanie dostarczony na czas (tj. co najmniej godzinę przed akcją właściwą) koszta najmu są zwracane w 100% (bez kosztów przesyłek). * Specteam nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie infolinii oraz obsługi mailowej. * Brak pomocy technicznej do 12 godzin przed Akcją nie jest podstawą do wszczęcia reklamacji. 4. Umowa najmu. * Warunkiem Najmu Sprzętu jest podpisanie między Klientem a Specteam stosownej umowy (formularz można odnaleźć na stronie Specteam.pl) * Wraz z podpisaną umową zawsze należy przekazać kserokopie co najmniej dwóch dokumentów tożsamości (dowód osobisty, prawo-jazdy, paszport, indeks itp.). * Kserokopie jak i umowa muszą być wypełnione czytelne: dużą czcionką, drukowanymi literami. * Jako podpis nie należy stosować parafowania. Zawsze należy użyć pełnego imienia i nazwiska. * W pewnych przypadkach Klient może zostać poproszony o wpłacenie zastawu za sprzęt w wysokości określonej przez Specteam. * Wysokość kaucji może zostać ustalona indywidualnie. * Dopuszczalną metodą weryfikacji tożsamości Klienta jest przelew bankowy z imiennego konta Klienta (w postaci zastawu/wpłaty/kwoty pilotażowej). * Specteam zastrzega sobie prawo do dowolnej metody weryfikacji tożsamości Klienta. * Z procedury zawarcia umowy można zrezygnować jeśli Klient wpłaci zastaw za sprzęt w wysokości 100% jego wartości. * Umowa może zostać zerwana w dowolnym momencie ze strony Specteam'u. * Zerwanie umowy przez Klienta nie oznacza zwrotu wpłaconych środków z wyłączeniem 90% zastawu za sprzęt. * Podpisanie umowy przez Klienta automatycznie oznacza znajomość wszelkich zasad (instrukcji) postępowania ze sprzętem. * Jeśli instrukcja nie zostanie dołączona w formie wydruku do urządzenia, obowiązkiem użytkownika jest znalezienie jej na witrynie Specteam. Jeśli instrukcja nie zostanie odnaleziona należy ten fakt bezzwłocznie zgłosić lub poprosić o szkolenie telefoniczne. * Specteam ma obowiązek dostarczyć instrukcję obsługi mailem lub telefonicznie, tylko jeśli nie uda się odnaleźć instrukcji na stronie Specteam.pl i sprzęt wymaga opisu w formie instrukcji. * W przypadku rezygnacji przed dokonaniem przedpłaty kaucji Klient nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani kosztów. * W przypadku rezygnacji zwracane jest 90% wpłaconej sumy z racji kosztów operacyjnych. * W przypadku niewywiązania się z umowy przez Specteam, grupa Specteam nie ponosi żadnych kosztów ani odpowiedzialności. Umowa jest anulowana. * Preferowanym zapisem umowy jest wypełnienie wydruku UWS01 w dwóch kopiach. * Kopia wypełnionej umowy należeć będzie do Klienta. Oryginał do Specteam. * Umowę można spisać na dowolnym papierze. * Na umowie spisanej na druku innym niż UWS01 muszą znaleźć się takie elementy jak: określenie kopia/oryginał, data spisania, co wynajęto, od kiedy, do kiedy, na ile czasu, stawka podstawowa lub czasowa, koszta całkowite i dodatkowe najmu, typ odbioru oraz dane Klienta tj. imię, nazwisko, adres, numer dowodu tożsamości, PESEL, numer prawa jazdy, numer kontaktowy. Kolejnym niezbędnym elementem jest podpis Klienta. * Umowa powinna zostać spisana w dwóch jednobrzmiących kopiach. * Na życzenie Klient może zrezygnować z kopii swojej umowy lub wykonać jej fotokopię. 5. Zasady najmu sprzętu. * Przed wynajęciem sprzętu należy wypełnić formularz UWS01 między Klientem a Specteam, chyba że wybrany Zestaw nie tego nie wymaga. * W każdym przypadku (ewentualnie jeśli został wpłacony zastaw w wysokości 100% równowartości sprzętu) Klient przekazuje kserokopie swoich dokumentów (dowód osobisty, paszport, prawo-jazdy, itp) dla agenta najmu wraz z formularzem UWS. * Sprzęt może nie zostać wypożyczony bez podania przyczyny. * Specteam może w każdej chwili odmówić wysyłki sprzętu. Wszelkie wniesione wcześniej opłaty zostaną zwrócone. * Dopuszcza się tylko przesyłki kurierskie bądź polecone ubezpieczone na równowartość sprzętu. * Niedozwolone jest bezpośrednie przesyłanie sprzętu od Klienta do Klienta chyba że zostanie ustanowione to inaczej. * Jeśli sprzęt okaże się niesprawny w momencie odbioru należy go niezwłocznie odesłać do Specteam. Reklamacja nie zostanie rozpatrzona jeśli sprzęt zostanie wysłany po terminie Akcji właściwej (godzinie rozpoczęcia), co oznacza że sprzęt należy odesłać przed Akcją. * w przypadku jeśli sprzęt okaże się niesprawny nie z winy Klienta zwracane jest 100% opłat (bez kosztów przesyłki). * jeśli sprzęt okaże się sprawny zwrócone zostanie 50% kosztów poniesionych przez Klienta. * W przypadku kiedy Klient stwierdzi awarie sprzętu lecz nie odeśle go przed terminem Akcji opłata za wynajem jest pobierana bez zmian. * Zastaw jest zwracany tylko jeśli sprzęt wróci sprawny lub niesprawny nie z winy Klienta. * Jeśli sprzęt zostanie uszkodzony Klient pokrywa koszta naprawy, które zostaną odjęte od zastawu plus ewentualne sankcje karne. * Zastaw zostaje zwrócony niezwłocznie po potwierdzeniu poprawnego działania wypożyczonego sprzętu. * Umowa najmu zostaje fizycznie zniszczona po dokonaniu transAkcji. Na życzenie Klient może otrzymać zniszczoną umowę na własny koszt. * Wszelkie dowody zawarcia transAkcji między Klientem a Specteam zostają zniszczone zaraz po dokonaniu transAkcji. * Jeśli zawartość otrzymanej przesyłki okaże się niezgodna z opisem należy to niezwłocznie zgłosić. * Jeśli sprzęt zostanie użyty w przypadku kiedy zestaw jest niekompletny, Specteam nie ponosi odpowiedzialności za jego niepoprawne działanie lub ewentualne awarie w trakcie pracy (opłaty za najem nie są zwracane). * W przypadku awarii sprzętu z winy Klienta obowiązują dodatkowe opłaty opisane w rozdziale Sankcji Karnych. * W przypadku awarii nie z winy Klienta przed jego użyciem - jeśli wypożyczone urządzenie okaże się wadliwe (lub niewydolne lub niezgodne z opisem) przed jego zastosowaniem zwracane jest 100% kosztów najmu (zwrot nie dotyczy kosztów transportu/przesyłek). * W przypadku awarii nie z winy Klienta w przypadku kiedy zawiedzie w trakcie Akcji lub na godzinę przed - użycie Sprzętu oznacza, że był sprawny. Jeśli Klient udowodni, że urządzenia zawiodły i analizy serwisowe to potwierdzą zwracane jest 90% kosztów najmu (bez kosztów przesyłek). Specteam musi być poinformowany o awarii podczas Akcji lub maksymalnie godzinę po. * Koszta wszelkich przesyłek/transportu zawsze opłaca Klient, chyba że zostanie to ustalone inaczej. * Klient ma obowiązek sprawdzić przed terminem Akcji właściwej czy sprzęt jest wydolny (czy baterie i akumulatory działają tyle czasu ile jest potrzebne). Jeśli nie - zgłosić to bezzwłocznie. Jeśli tak a sprzęt mimo to zawiedzie - koszta najmu nie zostaną zwrócone. (wedle zasady: "nic samo się nie psuje", błędem może być tylko niezastosowanie się do instrukcji) * Reklamacje można wnosić tylko w przypadku usterki wynikającej nie z winy Klienta. * Wypożyczonego sprzętu nie wolno modyfikować ani naprawiać bez wiedzy Specteam. * Sprzęt może być modyfikowany lub naprawiany tylko i wyłącznie za zgodą serwisanta Specteam. * W przypadku nie odesłania sprzętu wymaganym kurierem (a innym środkiem, tj. zwykłą paczką itp) w przypadku zagubienia paczki Klient zwraca równowartość sprzętu lub zastaw nie jest zwracany o ile był to zastaw o równowartości sprzętu. * Każdy dzień zwłoki za wysłanie sprzętu środkiem innym niż kurierem wiąże się z opłatą dodatkową. * Odesłanie sprzętu bez potwierdzenia adresu (adres nadawcy może różnić się od adresu odbiorcy) wiąże się z poniesieniem konsekwencji za wynikłe opóźnienia i związane z tym koszta przesyłek kurierskich. Liczone jak za odesłanie środkiem innym niż kurierem. * W przypadku odbioru osobistego dzień przed terminem Klient ma obowiązek upewnić się że sprzęt jest sprawny tego samego dnia. Ewentualne awarie zgłoszone następnego dnia będą nieważne i nie podlegają reklamacji. Obowiązkiem Klienta jest dokładne sprawdzenie działania każdego sprzętu co najmniej dzień przed Akcją. Dotyczy to również sprawdzenia czasu pracy wszelkich baterii i akumulatorów. * Deklarowany czas pracy urządzenia akumulatorowego jest tylko teoretycznym maksymalnym czasem pracy. Każdy Klient ma obowiązek sam sprawdzić czy baterie wytrzymują tyle czasu ile jest potrzebne. * Za brak weryfikacji czasu pracy urządzeń akumulatorowych odpowiada Klient i reklamacje z tego tytułu nie są rozpatrywane. * Specteam nie gwarantuje dostarczenia sprzętu w stanie naładowanym. Każdy jest zobowiązany ładować ogniwa we własnym zakresie. * W przypadku odbioru sprzętu do trzech godzin przed akcją w przypadku kiedy nie ma czasu na jego sprawdzenie cała odpowiedzialność spada na Klienta. Specteam nie odpowiada za błędy użytkowania powstałe w wyniku nieumiejętnego obchodzenia się z Zestawem. * Obowiązkiem Klienta jest samodzielne naładowanie akumulatorów (o ile są zawarte w zestawie) dzień przed użyciem sprzętu. W przypadku odebrania sprzętu na 3 godziny przed użyciem kiedy ogniwa nie są naładowane odpowiedzialność za ich naładowanie i tak ponosi Klient. 6. Zasady zakupu sprzętu. * Każde urządzenie można nabyć według cen ustalonych w cenniku zakupu, chyba że zostanie to ustanowione inaczej. * Przed nabyciem sprzętu można go wypożyczyć w celu jego sprawdzenia. Koszta najmu zostaną odjęte od ceny zakupu sprzętu. * Sprzęt można odebrać osobiście lub pocztą lub kurierem. * Każde urządzenie jest objęte dożywotnim serwisem i co najmniej roczną gwarancją, chyba że zostanie to określone inaczej. * Każde urządzenie obowiązuje trzydniowa gwarancja rozruchowa. * Zwrot sprzętu po terminie 24 godzin od daty (/godziny) otrzymania sprzętu traktowany będzie jako najem sprzętu (pierwsze 24h także). * W przypadku wątpliwości co do działania sprzętu fakt ten należy niezwłocznie zgłosić. * Niedozwolone są naprawy i modyfikacje sprzętu we własnym zakresie. * Awarie należy zgłosić drogą telefoniczną oraz potwierdzić ten fakt pocztą elektroniczną. * Sprzęt niesprawny należy odesłać do serwisu Specteam. * Czas reakcji na reklamacje nie powinien przekraczać 4 tygodni. * W niektórych przypadkach na czas reklamacji Klient może otrzymać zastępczy zestaw. * Przegląd sprzętu jest darmowy. * Koszta wymiany uszkodzonych podzespołów przez Klienta ponosi Klient. * Status Prototypu zyskuje każde urządzenie, które nie jest standardową produkcją Specteam zmienioną na życzenie Klienta. * Urządzenia prototypowe obowiązuje gwarancja tylko i wyłącznie na poszczególne podzespoły układu. * Serwis urządzeń prototypowych jest odpłatny. * Specteam nie bierze odpowiedzialności za błędną pracę urządzeń prototypowych. 7. Opłaty dodatkowe. * Cennik opłat dodatkowych obejmuje zakres usług dodatkowych takich jak: opłaty paliwowe, eksploatacyjne, koszta pakowania, łączności z Klientem (telefonicznej) itp. * Opłaty dodatkowe nie muszą być określone w umowie najmu czy zakupu. * Opłaty dodatkowe pobierane są po dokonaniu transakcji, tj. zwrocie sprzętu. * W przypadku nieodesłania sprzętu kurierem (a innym środkiem) za każdy dzień zwłoki naliczana jest opłata taka jak za 24 godziny najmu. * W przypadku większego opóźnienia, tj. powyżej 3 dni opłata liczona jest podwójnie. * Opóźnienia wynikłe nie z winy Klienta (a np. kuriera) nie podlegają żadnym karom. 8. Sankcje karne. * W przypadku opóźnienia zwrotu sprzętu o 24 godziny kara za każdy następny dzień wynosi wartość tego wypożyczenia za 24 godziny. * W przypadku nieoddania sprzętu sprawa jest kierowana do odpowiednich służb (policji, sądu) a kara za opóźnienie naliczana w sposób opisany w punkcie pierwszym. * W przypadku usterki sprzętu z winy Klienta ubezpieczenie od usterek nie obowiązuje. * W przypadku modyfikacji jakiegokolwiek urządzenia bez zgody Specteam naliczona może zostać kara ustalona indywidualnie. * W przypadku potwierdzonej kradzieży lub jej próby Specteam ma prawo użyć wszystkich dostępnych środków w celu odnalezienia złodzieja i odzyskaniu dwu krotności utraconego mienia + koszta operacyjne + koszty opóźnienia zwrotu. * W przypadku uszkodzenia Sprzętu na skutek nieznajomości instrukcji Specteam nie odpowiada. * Po 7 dniach od nieotrzymania przesyłki sprzęt uznany zostaje za zaginiony. Koszt utraconego urządzenia pokrywa Klient. * Straty poniesione przez Specteam w wyniku opóźnienia zwrotu nadal obowiązują. * Anulowanie umowy po dokonaniu płatności jest obciążone kosztem 10% wartości wpłaty. 9. Ochrona danych osobowych. * Dane osobowe Klientów nie są przechowywane po zakończeniu transakcji. Wszelkie umowy oraz kserokopie są fizycznie niszczone. Wszelkie zdjęcia i maile są kasowane. * Na życzenie Klienta umowa nie musi być niszczona, jeśli planuje ponowne wypożyczenie w najbliższym czasie. Maksymalny czas przechowywania takiej umowy to 30 dni. * Dane udostępnione przez Klienta nie są nigdzie wykorzystywane. Służą jedynie jednoznacznej identyfikacji Klienta. 10. Zwroty i reklamacje. * Koszta przesyłki zawsze opłaca Klient. * Zwrotu kosztów ubiegać się można w ciągu 7 dni od daty zakupu tylko w przypadku usterki wynikającej z wady fabrycznej Sprzętu. * Każde urządzenie jest objęte dożywotnim serwisem i (chyba że jest powiedziane inaczej) co najmniej roczną gwarancją. * Gwarancja na baterie i akumulatory wynosi 6 miesięcy. * Koszta nie są zwracane w przypadku awarii wynikającej z winy Klienta. * Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od momentu awarii należy ten fakt zgłosić telefonicznie. * W przypadku awarii z winy sprzętu w trakcie Akcji właściwej reklamacja zostanie rozpatrzona dopiero po potwierdzeniu, że Akcja nie powiodła się. * Potwierdzenie niepowodzenia należy dostarczyć w postaci wydruku lub skanu potwierdzającego negatywne zakończenie Akcji. * Jeśli potwierdzenie nie zostanie dostarczone w ciągu 30 dni od momentu Akcji reklamacji nie rozpatruje się. * Reklamacja zostanie rozpatrzona tylko pod warunkiem, że w momencie, kiedy Sprzęt zostanie uszkodzony Klient podejmie współprace w celu naprawy sprzętu (prowadzony przez serwisanta Specteam przez telefon, komunikator internetowy itp). Jeśli Klient odmówi współpracy reklamacja nie zostanie rozpatrzona. * Czas naprawy każdego sprzętu nie powinien przekroczyć 30 dni roboczych. * Jeśli naprawa usterki nie jest możliwa (z powodu na przykład braku części zamiennych) serwis ma prawo dokonania upgread'u sprzętu lub jego naprawy z pominięciem wstępnego standardu konstrukcyjnego. Wówczas urządzenie zyskuje status Prototypu i nadal podlega serwisowi. * Na życzenie Klienta sprzęt może zostać przywrócony do stanu poprzedniego o ile będzie to możliwe i o ile serwis uzyska części zamienne. * Zwrot kosztów sprzętu możliwy jest tylko w wypadku kiedy sprzętu nie da się naprawić w serwisie Specteam. * Błędy wynikające z nieprawidłowego użytkowania sprzętu nie są uwzględniane. * Nieprawidłowe ustawienie sprzętu, niestosowanie się do podstawowych zaleceń itp. są podstawą do odrzucenia reklamacji. (Dotyczy to elementów mających styczność ze skórą.) * Nieznajomość instrukcji, jak i brak pomocy technicznej do 12 godzin przed Akcją nie są podstawą do rozpatrzenia reklamacji. Klient ma obowiązek dokładnie sprawdzić działanie całego sprzętu zaraz po jego otrzymaniu. * Koszta nie są zwracane w przypadku nieprawidłowego obchodzenia się ze sprzętem. 11. Odpowiedzialność za przesyłki. * Specteam nie ponosi odpowiedzialności za błędy poczty polskiej, tj. uszkodzenia przesyłek oraz nieterminowe dostarczenie, błędy w opłatach itp. * Koszta przesyłki zawsze ponosi Klient, chyba że stwierdzono to inaczej w ofercie. * W przypadku doręczenia Sprzętu w soboty, niedziele i święta odpowiedzialność za sprawdzenie stanu pracy placówki pocztowej ponosi Klient. * Nieodebranie przesyłki w terminie nakłada na Klienta obowiązek odbioru paczki w terminie późniejszym. * W przypadku najmu, jeśli zawiodła poczta i nie dostarczyła przesyłki w oczekiwanym terminie istnieje możliwość ubiegania się o zwrot kosztów najmu (bez kosztów przesyłki).